В рамках розвитку перспективних акумуляторних технологій вчені Інституту транспортних систем і технологій НАН України розробили і запатентували новий спосіб виготовлення літій-полімерного акумулятора – патент України № 127334. Технічний результат даного винаходу полягає в підвищенні розрядного струму літій-полімерного акумулятора у порівнянні з аналогами, а також у здатності його до швидкого прийому заряду, що суттєво підвищує експлуатаційні характеристики хімічного джерела струму.
Винахід належить до галузі електротехнічної промисловості і може бути використаний у виробництві літій-полімерних акумуляторів і акумуляторних батарей (твердо тільних батарей).
Спосіб виготовлення літій-полімерного акумулятора, згідно з яким виготовляють гель-полімерний електроліт з розчину бутадієн-нітрильного каучука в метилетилкетоні, в який додають тетрафторборат літію або гексафтороарсенат літію з концентрацією 1-3 М в електроліті, додають перхлорат літію в концентрації 0,5-1,1 М в електроліті. Виготовляють активну масу позитивного електрода з літійованих оксидів кобальту, нікелю, заліза, марганцю, додають такий же гель-полімерний електроліт з такими ж солями літію, і з такими ж концентраціями, виготовляють активну масу негативного електрода з карбонового матеріалу, додають такий же гель-полімерний електроліт з такими ж солями літію, і з такими ж концентраціями, активні маси електродів наносять на струмовідводи і сушать отримані електроди до остаточної вологості 0,001 %, здійснюють збірку акумулятора. При цьому спочатку в літійований оксид позитивного електрода додають 15-30 мас. % струмопровідного карбону і піддають змішуванню і механоактивації в умовах атмосферного повітря в розмельному пристрої при відношенні мас тіл, які мелють, і матеріалу, який обробляють, (20-50):1 протягом 3-5 год. Також спочатку карбоновий матеріал активної маси негативного електрода піддають механоактивації в умовах атмосферного повітря в розмельному пристрої при відношенні мас тіл, які мелють, і матеріалу, який обробляють, (10-20):1 протягом 3-5 год.
Технічний результат полягає в підвищенні розрядного струму акумулятора, а також здатності його до швидкого прийому заряду.